Aan de slag: TripRebel

Als opdracht bij hoofdstuk 8

De vraag is: wordt dit initiatief het gedroomde succes? Zijn er succesfactoren aan te wijzen?

Boek je hotelkamer bij TripRebel en ze garanderen de laagste prijs, niet alleen op het moment van boeken maar TripRebel belooft ook bij een daling van de hotelkamerprijs geld terug te geven. De motivatie om TripRebel te starten is mooi verwoord:

“Why on earth is booking a much-awaited holiday such a hassle? You start out motivated and excited just to be lost in a realm of possibilities, full of useless information and ever-changing prices … hours, maybe days, later you finish exhausted, with something in your hands that looks more like a compromise … and worst, you are not so sure if you got a good deal. Our cause and what drives us every day is the wish to change exactly that, to make your travel booking experience exciting, enjoyable – true and dignifying to your trip.”


Benoem per perspectief een doelstelling.

  • Financieel perspectief:
  • Klant perspectief:
  • Online perspectief:
  • Organisatie perspectief:

Geef per perspectief drie succesfactoren die bijdragen aan het behalen van die doelstellingen.

Hoe maak je deze succesfactoren nu meetbaar?

  • Geef bij 5 succesfactoren indicatoren aan.

Voeg er targets, twee acties en een verantwoordelijk aan toe. Gebruik hiervoor het schema van de performance managementcyclus zoals die in Hoofdstuk 8 is te zien.

Voor antwoord en toelichting, lees het volgende artikel:

https://www.travelnext.nl/triprebel-langs-de-online-scorecard/